شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| دبیرکل کنفرانس روابطعمومی در آیین افتتاحیه این کنفرانس که امروز 23 دیماه در حال برگزاری است با بیان این مطلب گفت: هر چند رسیدن به ایده های ناب و تاثیرگذار، دشوارترین بخش روند و فرایند خلاقیت و نوآوری است اما همکاری مشترک بین مدیران و کارشناسان روابط عمومی، نه تنها ما را در جریان ایده های خلاقانه این حوزه قرار می دهد بلکه زمینه را برای یادگیری تجربیات بیشتر و کشف راه های جدید فراهم می کند.
مهدی باقریان افزود: با بها دادن و فراهم کردن محیطی برای انعکاس فعالیت های نوآورانه و خلاقانه مانند کنفرانس روابط عمومی، ما می توانیم از یکدیگر پشتیبانی و تشویق دریافت کنیم و این امر باعث افزایش اعتماد به نفس شاغلان هنرهشتم در نوآوری و به اشتراک گذاشتن ایده های جدید در زمینه های مختلف روابط عمومی می شود.
وی در ادامه با تاکید بر این نکته که "این کار ارزشمند نیازمند تسهیل ایجاد و بسط بسترهای لازم تعامل شخصی و حرفه ای شاغلان روابطعمومی است"، تصریح کرد: اگر شاغلان روابط عمومی، آموزش مهارتهای کاربردی را در قالب ارایه ایده ها و الگوهای کاربردی و سایر گونه های جدید تعامل که منبعث از خلاقیت، نوآوری و تمایز است در دستور کار خود قرار ندهند جایگاه و ارزش واقعی و اعتبار حرفه ای روابط عمومی بیش از پیش از دست خواهد ر فت.
رییس انجمن متخصصان روابط عمومی با اعلام این مطلب که "خوشبختانه دوره شانزدهم کنفرانس روابط عمومی با این رویکرد آغاز می شود"، گفت: اگرچه دبیرخانه کنفرانس روابط عمومی به قدرت رویدادهای تجربه محور اعتماد و اعتقاد دارد و برای موفقیت آن سرمایه گذاری می کند اما تامین هزینه های برگزاری یک کنفرانس علمی، انتخاب یک مکان مناسب، مدیریت یک رویداد مهم، دعوت از مخاطبان بویژه مخاطبان خارجی و استقبال آنها، ایجاد ارتباطات عمیق تر و جلوگیری از تبدیل کنفرانس به یک رویداد صرفا شنونده محور و شروع یک مرحله بزرگ، کار ساده ای نیست.
باقریان گفت: ما باید با تزریق نیروی خلاقیت و ایده پردازی در بخش های مختلف روابط عمومی بویژه در عرصه های معرفتی و ابزاری و همچنین فعالیت های روزانه، وجه تمایز کاری که انجام می دهیم را پیدا کنیم و از رویه های معمول فاصله بگیریم و اگر چنین کاری کردیم قطعا به نتیجه دلخواه که "ایجاد نقطه عطف" است نیز می رسیم.
دبیرکل کنفرانس در پایان اظهار داشت: امیدوار هستیم مدیران و کارشناسان روابط عمومی با مشارکت ارزشمند خود در خلق و آفرینش ایده های خلاقانه و تازه و انعکاس آن در کنفرانس روابط عمومی، نقش فعال و قابل قبولی در این عرصه ایفا نمایند.
|